Verslag team Bra

De winterslaap duurde voor iedereen weer veel te lang, het geluid van de motorfiets de geur van de benzine het geronk van de vrachtwagen alles kwam weer boven toen we met zijn allen weer richting Frankrijk vertrokken, hier werd dan ook gekeken of iedereen nog wel functioneerde. Aan de motorfiets is er de hele winter erg hard gewerkt om de nodige PK’s eruit te halen, er doen dit jaar weer veel aprilla’s mee dus ons Hondatje moet wel goed uit de verf komen dit jaar. Het testen op het circuit van de Val du Vienne in Frankrijk ging dan ook boven verwachtingen. Bram zat erg goed in zijn vel en stond ook echt te popelen om er op te mogen. Er werd van alles getest het zonnetje begon te schijnen de temperatuur liep op tot 26 graden geweldig was het weer de hele week. Bram reed lekker rond hij zat er weer goed op het was ook te zien aan zijn ronde tijden Bram heeft hier nog nooit zo snel gereden met zijn Honda. Hij is er nog wel afgevallen met zijn nieuwe pak, hier kon Bram niets aan doen omdat er een langzame rijder in de baan zat en de bocht dichtgooide terwijl Bram al in de bocht zat De motor liep ook als een kogel zei Bram. Alleen over het fenomeen vering was hij nog steeds niet te spreken.

Maar het echte werk gebeurde pas op Assen, hier werden de eerste punten pas weer verdeeld. Vrijdag mocht er vrij getraind worden, maar het was eigenlijk veel te koud om goede tijden te gaan rijden. Met een beetje testwerk aan de motorfiets werd er van alles geprobeerd aan de vering en uitlaten. Zaterdag ging het echte werk pas weer van start, Bram die eigenlijk wel goed in het rond ging klaagde toch nog steeds over de vering. Hij zei als ik achter iemand aan zit zie ik hoe gemakkelijk hij door de bocht gaat met zijn motorfiets, en ik moet er zo voor werken om door die bocht te komen dat kost veel te veel energie. Met veel beraad werd er dan ook besloten om de standaard vering van Honda eraf te halen. Bij White Power werd er ook gezegd dat met deze vering er bijna geen mogelijkheden zijn en de stappen van afstellen te groot zijn waardoor je nooit tot een goede afstelling komt. Gelukkig konden we de vering van Emiel lenen van vorig jaar en onze boys hadden dan ook de hele avond aan het werk met de motor, om 1.30 uur zomertijd konden ze dan ook met een gerust hart naar bed. Gelukkig hadden ze nog een Warming-up met White  Power erbij konden ze kijken of het met de vering goed zat, omdat deze stond afgesteld op Emiel en de achtervering van Bram zijn motor anders was moesten ze kijken of de motor niet te veel op de kop stond. We mogen allemaal wel eens wat vergeten daar zijn we mensen voor, Gerty die altijd de benzine verzorgt had er vergeten benzine in te doen met het gevolg dat Bram de eerste ronde al langs te kant stond                     foei papa toch. We hebben het Gerty vergeven want hij heeft de vering helemaal in Limburg opgehaald en zaterdagavond pas laat weer in Assen was. Maar voor Bram was dit dus niet fijn.

Zondag om 15.30 uur was dan ook pas de wedstrijd, het was erop of eronder Bram had een super start, André Romein die bij de raamshoek stond belde naar ons in de pitsstraat dat Bram de motor in de raamshoek niet ondercontrole kon houden de motor ging als een gek te keer daar, dat zijn wel de seconden die je daar laat liggen het is een super snelle bocht als het daar niet goed zit met de vering kun je de motor niet plat genoeg leggen en dan verlies je daar dus veel te veel. André zei ik was er afgestapt maar gelukkig ging Bram door en zijn tijden werden steeds beter 127. sec Hij vond de vering  de rest van de baan veel fijner  de motor lag al veel strakker in de bochten, het is jammer dat ze dit euvel voor de wedstrijd niet konden oplossen maar Bram heeft weer moed voor de volgende wedstijd  Hij lag de hele tijd mooi in gevecht  met de plaatsen 7 tot 9 er zaten nog drie buitenlanders tussen Bram werd 9 de . Goed gedaan jongen. Bram zijn teammaat Emiel werd derde wij feliciteren hem dan ook met zijn mooie plaats.

Wij bedanken dan ook weer iedereen voor de belangstelling en steun, en tot de volgende race.

Racing Team Twello / Jaapkingmaracing

Race verslag Assen van Emile #7

Donderdag 25 maart

Na een goede voorjaarstraining vertrokken Tim en ik weer richting Assen voor de eerste wedstrijd. Toen we op Assen aankwamen was Ronald er al. Snel genoeg kwam Roelof ook. Toen alles weer stond begonnen Roelof, Ronald en Tim met de motor. Deze moest namelijk nog klaar gemaakt worde voor de vrije training op vrijdag.

Vrijdag 26 maart

Vrijdags hebben we veel getest. Roelof, Ronald en Tim zijn druk bezig geweest met de motor en andere dingen. En ik heb natuurlijk weer de nodige meters gemaakt. Verder heb ik nog goede gesprekken gehad met Gert Pieper. Hij liet me zien waar ik me nog kan verbeteren. Later in de avond arriveerde Lian ook nog. Dus het team was nu bijna compleet. Alleen John kon dit weekend niet komen.

Zaterdag 27 maart

Nadat we lekker ontbeten hadden konden we snel genoeg beginnen met de eerste training. De training verliep goed want er werd best hard gereden met dit weer. Na de eerste training wist ik een tijd van 1.26,1 neer te zetten. Hiermee stond ik 2e. De tweede training verliep naar mijn gevoel iets minder. Er zat gewoon meer in maar ik had geen 1 rondje vrije baan. Dus mijn snelste rondje was nu 1.26,3. Ik zakte hiermee terug naar een 4e plaats. Dit was natuurlijk nog steeds super, en ik stond hiermee 1e rij! Mijn moeder en Lian hadden het druk in de keuken. Ze moesten namelijk koken voor 14c mensen. Maar het was wel gezellig aan tafel met zoveel man. NADAT Gert, Ronald en Tim de motor klaar hadden konden we ons voorbereiden voor zondags. Roelof moest na de eerste training gaan werken maar hij was er zondags wel weer. Ik ging op tijd naar bed want ik wilde zondags zeker fit zijn.

Zondag 28 maart

De morgen begon nogal slecht. Mijn moeder kwam namelijk vragen of er bij ons ook een of andere idioot had ingebroken. Ze hadden namelijk bij hun wel ingebroken. Ze hadden Carol haar helm en haar nieuwe laarzen meegenomen. Van Joey hadden ze de helm meegenomen. Toen ik bij ons keek dacht ik in eerste instantie dat alles er nog lag. Maar toen ik in de helmen tas keek zag ik dat mijn helm en handschoenen weg waren. Dat is allemaal wel klote, als ik het zo mag zeggen. Maar degene die de spullen gejat hebben zijn niet echt slim geweest want ze hebben de laptops en andere dure spullen laten staan. Maar ja, er waren meerdere op het rennerskwartier die de dupe waren.

NIET NORMAAL

Maar we moesten weer verder want je kon er verder toch niks meer aan doen. De warming-up die verliep gelukkig weer lekker. Dus we konden met een goed gevoel aan de wedstrijd beginnen.

De wedstrijd

Ik mocht vanaf de eerste startrij starten. Maar toen de lichten uitgingen verprutste ik de start dus het gehele veld stoof voorbij! Ik was zo pissig dat ik zwart voor ogen zag en een inhaalrace begon. Na het eerste rondje lag ik al 13e. Ik had dus al 13 coureurs ingehaald. Na 3 a 4 ronden lag ik al 7e. Toen ik aan het groepje van 4 man kwam en voorbij was ging ik maar door. Ik draaide inmiddels al een tijd van 1.24,9 tevens mijn persoonlijk record. Toen zag ik in de verte al Henk van de Lagemaat maar ik lag inmiddels al 2e omdat Patrick Lakerveld uit was gevallen. Ik dacht zelf dat ik nog derde lag. Met nog een paar ronden te gaan kwam ik richting de G.T. bocht waar een valpartij was geweest. Maar wat ik niet zag dat was dat er een vizier op de weg lag en daardoor kwam ik ook bijna ten val. Gelukkig kon ik de motor nog net houden. Hierdoor kwam Watz me wel voorbij waardoor ik terug zakte naar een 3e plaats. Ik zelf dacht dus dat ik 4e lag. (Beter op ons uithangbord kijken, Emile!) Ik kwam dus niet meer voorbij aan Watz. Dus ik dacht echt dat ik 4e was geworden. Ik wist namelijk niet dat Patrick uitgevallen was. Toen we met de uitloop ronde bezig waren zag ik dat de marshalles heel blij waren en ze juichte naar mij. Ik dacht bij mezelf, ben ik dan toch derde geworden? Maar toen ik al die mensen (het team, fans en sponsors) bij het podium zag staan wist ik het zeker. Ik was 3e geworden!!!!! Mijn eerste podiumplaats!!!!!!! Na wat te hebben gefeest en alles weer opgeruimd hadden vertrokken we weer richting huis om ons klaar te maken voor het volgende weekend. We moeten namelijk dinsdag alweer vertrekken naar Italië daar is namelijk het EK.  Het gehele team heeft er voor gezorgd dat ik op het podium ben gekomen. Daarom wil ik ook hun bedanken. Gert, Roelof, Ronald, Tim en Lian BEDANKT!!!